Real Madrid Femenino officielt fra i morgen

Real Madrid har i morgen officielt kvindefodbold på programmet for første gang i klubbens historie.

Her overgår CD Tacón nemlig til at være Real Madrid Femenino og der er lagt op til en hektisk sommer i kvinde-afdelingen, hvor flere nye navne står på spring til at komme til.

Spanske AS mener at vide, at Maite Oroz (Athletic), Misa og Abelleira (Depor) allerede er på plads og man er tæt på at være enige med spillere som Olga Carmona (Sevilla), Damaris (Athletic), Eva Navarro (Levante), Ivana Andrés (Levante), samt Marta Cardona og Nahikari García (Real Sociedad).

CD Tacón har i den forgangne sæson spillet sine hjemmekampe på bane 11 i Valdebebas og det bliver også stedet, hvor Real Madrid Femenino skal spille sine kampe og der er altså ikke i første omgang planer om, at de skal optræde på Estadio Alfredo di Stéfano. Ved særlige lejligheder kan det dog komme på tale, at man spiller enten på Estadio Alfredo di Stéfano eller endog på Estadio Santiago Bernabéu.

Man skal ikke glemme, at kvindefodbold er i stærk fremgang i Spanien og sidste års Copa de la Reina-finale mellem Atlético Madrid og Barcelona blev spillet på Wanda Metropolitano, hvor 65.000 tilskuere var mødt frem.

Man har angiveligt valgt at fastholde David Aznar som træner for holdet og ambitionen er, at man med det samme skal kunne konkurrere med Atlético Madrid og Barcelona om titlen. I indeværende sæson tabte man dog samlet 1-15 til Barcelona.

Seneste artikler...

Annonce