Real madrid når 3.800 LaLiga-scoringer på hjemmebane

Benzemas første mål i 3-2-sejren mod Levante betød, at Real Madrid nu har scoret 3.800 mål i ligaen, på hjemmebane. Den franske skarpretter var også Real Madrids anden målscorer. Casemiro scorede senere hen Real Madrids tredje mål. Kongeklubben har brugt 1.421 hjemmekampe og 89  LaLiga-sæsoner på at opnå denne målscoringsrekord.

Det bedste målscoringssnit på hjemmebane, var i 1989/90 sæsonen, hvor holdet scorede 78 mål. De to næstmest scorende sæsoner på hjemmebane, har været i 2011/12 og 2015/16 sæsonerne, hvor Los Blancos i begge sæsoner fik nettet til at blafre 70 gange på Bernabéu. Den spiller med flest mål på hjemmebane, fra Real Madrids nuværende hold, er Karim Benzema. Franskmanden har scoret 98 mål i 160 kampe.

Historisk set:

Den største sejr var tilbage i 1960 mod Elche, hvor Real Madrid vandt hele 11-2. Barcelona klubben, Espanyol, er det hold der har lukket flest mål ind på Santiago Bernabéu igennem tiderne, hele 238 mål har Real Madrid scoret imod Barcelona-klubben.