Uforudsigelige Zidane

Zidane har efterhånden få renommé som værende en uforudsigelig cheftræner, hvor skiftende formationer samt diverse udskiftninger i startopstillingerne og løbende i kampene giver løftede øjenbryn.

Nogle af de seneste eksempler er spillere, der har præsteret godt, men som efterfølgende bliver udeladt af startopstillingen. Vinícius havde to gode kampe i Copa del Rey mod Real Sociedad og Zaragoza, ligesom han lavede et godt indhop i El Derbi, men efterfølgende har det været sparsomt med spilleminutter til brasilianeren.

Derudover kom Real Madrid hurtigt tilbage på sporet efter nederlaget i Copa del Rey, da man slog Osasuna på udebane, hvilket blandt andet skyldtes en storspillende Isco. Spanieren fik i den følgende kamp mod Celta Vigo ikke et eneste spilleminut, og det samme gælder Vázquez, der ligesom Isco scorede i Pamplona. Til gengæld har Bale fået en plads i startopstillingen i de to forrige ligakampe uden at gøre noget særligt væsen af sig.

Derudover blev der rykket væsentligt rundt på positionerne imod Celta. Zidane pillede blandt andet en velspillende Kroos ud, og senere blev Vinícius bragt ind på venstrekanten for derefter at blive rykket ud til højre som følge at indskiftningen af Mendy, der skubbede Marcelo længere frem på banen.

Real Madrid har blot én kamp tilbage, før holdet møder Manchester City og Barcelona. Med Zidanes uforudsigelige dispositioner in mente er det dog vanskeligt at vurdere, hvilke spillere franskmanden vurderer som sikre startere i de største kampe.