Real Madrid til spillerne: Der bliver ingen indkøb

Real Madrid indkaldte spillerne til møde lørdag formiddag, blot få timer efter det endelige CL-exit til Manchester City.

Her blev de mødt af José Ángel Sánchez, som på klubbens vegne ønskede at informere om, at der ikke bliver foretaget indkøb til den kommende sæson og at der kun vil komme nye spillere i form af udlejede folk, som vender tilbage, sådan som der gør sig gældende for Andriy Lunin, Álvaro Odriozola, Martin Ødegaard og måske Dani Ceballos.

Real Madrid står over for en meget svær periode på grund af Corona-krisen, som frygtes at koste klubben op mod 180 millioner € og da man samtidig igen skal bede spillerne om i en periode at gå ned i løn, kan man ikke forsvare samtidig at foretage dyre indkøb.

Det forklarede Florentino Pérez selv spansk presse, kort efter mesterskabet var blevet hjemført:
- Situationen er rigtig slem og det er meget svært at bede spillerne om at gå ned i løn og derefter foretage store indkøb.

Real Madrids spillere har allerede en gang accepteret en periodeafgrænset løn-nedgang, således at man slap for fyringsrunder i klubbens administration og eftersom der ikke er udsigt til at få tilskuere tilbage på lægterne, som er Real Madrids største indtægtsgrundlag, vil man altså i den kommende tid forhandle med spillerne om en ny løn-nedgang.

På lørdagens møde lykønskede José Ángel Sánchez også spillerne for en flot sæson, som endte med et mesterskab og den spanske Super Cup, ligesom han takkede Alphonse Areola for tiden i klubben i det forgangne år.

Seneste artikler...

Annonce