Ancelotti blev cheftræneren med næstflest titler for Real Madrid

Da Barcelona i går aftes tabte med 4-2 til Girona, betød det samtidig, at Real Madrid officielt har vundet klubbens 36. spanske mesterskab. To af dem er vundet af Carlo Ancelotti, og det betyder, at italieneren for første gang i sin karriere har vundet to ligatitler i samme land.

I alt har han vundet 12 titler med Real Madrid, og dermed rykker han op på andenpladsen på listen over Real Madrid-cheftrænere i historien med flest trofæer. Ud over de to ligatitler er det blevet til to Champions League-titler med dertilhørende klub-VM-trofæer, to europæiske Super Cups, to Copa del Rey-trofæer og to spanske Super Cups. Altså præcis to af samtlige af de turneringer, det har været muligt at vinde.

Foran sig har han nu kun Miguel Muñoz, der på titelfronten er noget nemmere at indhente end på så mange af de andre historiske lister, idét han står på 14 titler med Real Madrid.

Log-på for at kommentere