Sjov og spas-tråden II

7 måneder 2 dage siden #2965 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sjov og spas-tråden II
​Selvfølgelig skal klubben appellere, hvis der er noget at komme efter - Hvilket der jo korrekt er blevet vurderet, at der var.

Jeg skal ikke kloge mig på hvilke forseelser der hvilke karantænelængder værd - Men jeg mener af Pepe fik ca. 10 dage for gentagende gange at sparke/trampe på Getafe-spilleren i 08/09. Samme fik Suarez vidst ca. ved en af hans mange bidepisoder. I den kontekst, syntes jeg sådan set at det er fair at Nacho får 2 kampdage. Omvendt kan man også forsvare at give ham 3 dage, da det var en meget hasarderet ‘tackling’.

Jeg tænker nærmere det handler om at beskytte sine spillere, end at centerforsvaret er tyndt til El Clasico. Så det var det eneste rigtige at appellere, og så må Barca-fans bande og svovle, så meget de nu skulle have lyst til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 2 dage siden #2966 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II

Thomaskjensen post=168651 skrev:

Petroleum post=168649 skrev: ​Altså hvad faen går i sådan amok over med Nachos nedsatte karantæne? Ja, den var vild, men han fik rødt kort og nu 2 spilledages karantæne. Det er også en hård straf.

Desuden, han kommer slet ikke til at spille i El Clasico... Rudiger spiller og Alaba er klar igen. Nacho kommer ikke til at spille. Så hvad end barcelona fans vil mene, så giver det os kun en fordel i den forstand, at vi har en ekstra CB på bænken - en position som historisk sjældent udskiftes i løbet af en kamp. 

​Heldigvis tænker vi forskelligt, men husk nu dette næste gang Vini eller Bellingham bliver losset ned og er ude i 6 måneder, og det bare giver 3 dage i skyggen. 
Moral er godt, dobbelt moral dobbelt så godt. 

I modsætning til andre har jeg ikke noget problem med at kritisere hverken klubben, spillerne eller spillet, når det er på sin plads. At ikke kritisere er hykleri. 

​Vini især er jo sparket ned flere gang på den måde ligeså slemt som det Nacho gør. Det er faktisk endnu mere hyklerisk altid at kritisere og aldrig forsvare!

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 2 dage siden #2967 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sjov og spas-tråden II
Det var ikke for at få ret, at jeg skrev :) og nej jeg ved ikke hvordan dette skal dømmes heller. Jeg har heller ikke som sådan et problem med at klubben appellere alt de mener skal appelleres.

Men nu klubben gjorde en stor ting ud af taklingen, og Perez og Nacho var ude i pressen og synge en sang om hvor mange gange de har ringet og sagt undskyld.
Så viser det sig at skaden ikke er så alvorlig som det så ud, ja så får piben en anden lyd.

Prøv lige at se den igen; www.tiktok.com/@dk_10k/video/7284727542437645600

Jeg undre mig om det hele er "spin" for så er det mesterligt udført :)

Jeg er mere på linjen. Fuck, det var dumt, undskyld, og nu tager jeg min straf.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 1 dag siden #2968 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II
Der er ingen i klubben eller Nacho der har gjort en særlig stor ting ud af denne tackling. Hvem snakker om at få ret, jeg siger bare det er endnu mere hyklerist når man kun kritisere og ikke forsvare sine egne spillere. Man forsvarer jo ikke tacklingen i og med man kræver færre spilledages karantæne. Man forsvare faktiks at spilleren er straffet for hårdt! 

I en anden situation ligeså slem som Nachos har karantænen altså kun været 2 spilledage. Den kan du se her!  Og generelt igen, hvor har forsvaret været af Vinicius på denne her side, når han har fået disse Nacho type vanvidstacklinger i op til 6-8 kampe. Det synes jeg er hyklerisk og dicideret en anti madrid måde at debattere på

2 dage

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15
Sidste redigering: 7 måneder 1 dag siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 dag siden #2969 af Estadio Santiago Bernabéu
​Der er intet hyklerisk ved at se tingene fra begge sider og få et objektivt lys over situationen. Det er faktisk det modsatte af hykleri. Noget som Guardiola, Xavi eller vores egen Xavi ikke evner.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 1 dag siden #2970 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II
Jeg kan ikke se at denne sag med Nacho er set fra begge sider. Jeg kan heller ikke se at nogen har forsvaret vores spillere, faktisk er folk mega dårlige til at stille sig i forsvar for vores spillere, uanset om det handler om racisme, det spillemæssige eller andet.

Jeg ved ikke om det er en dansk ting, især ift hvad der hedder retfærdighedssans. Den retfærdighedssans er bare sjældent objektiv fordi den tager udgangspunkt i enkeltsager.

Folk i DK har en retfærdighedssans som er helt horribel. Eksempelvis er det okay at køre en cykelrytter ned, fordi han kørte midt på vejen og ikke lå i højre side. Vi er ikke langt fra her i Nachos sag!

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 dag siden #2971 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sjov og spas-tråden II

9eren post=168660 skrev: Folk i DK har en retfærdighedssans som er helt horribel. Eksempelvis er det okay at køre en cykelrytter ned, fordi han kørte midt på vejen og ikke lå i højre side. Vi er ikke langt fra her i Nachos sag!

​Jeg har svært ved at forestille mig, særlig mange mennesker der syntes påkørsel af cyklister er okay - Uanset om så de er forkert placeret i trafikken.
Noget af et stretch at sætte det som en fællesnævner for danskeres retfærdighedssans.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 dag siden #2972 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det har intet med nationalitet at gøre. Der er ramaskrig overalt i verden over beslutningen.

Se f.eks hvad de har at sige i Spanien, som vi jo alle sammen godt ved ikke er Danmark.

www.sport.es/en/news/barca/nacho-suspens...lf-resigned-93434398

Dermed er det argument skudt ned. Tilbage står den objektive kritik at vi har med en spiller at gøre, der begik en ukarakteristisk fejl og blev straffet for mildt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 1 dag siden #2973 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II
Du henviser til en Barcelona avis, hvilket jo bare for mig til at spørge igen. Er du Barcelona fan ?

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 1 dag siden #2974 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II
Når du så henviser til en Barcelona avis, så er det også et mangel på kendskab til spansk presse. Du finder nok ikke en Barcelona avis i Spanien som ikke er Madrid fjendsk

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 dag siden #2975 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sjov og spas-tråden II
Mange tak ESB, sjov artikel og taget i betragtning avisen er den ganske saglig.
Om dette kan sammenlignes med Lewa sagen er måske lidt langt søgt, men modsat havde den handling absolut ingen indflydelse på resultatet som helt fejlagtigt anvendes som et argument.

Vis mig et hint eller en regel i fodboldt der bare det mindste antyder at at en forseelse skal bedømmes forskelligt om det sker i den 1 eller 125 minut. At så praktisk er en anden behøver vi ikke diskutere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
7 måneder 1 dag siden #2976 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sjov og spas-tråden II
Jamen RFEF er et fodbold forbund som har afgjort kendelsen på denne måde. Det handler ikke om at finde hints eller regler. Når du får din straf kan du sætte straffen ned hvis du får medhold. Jeg husker ikke Pepe fik sin karantæne for 10 kampe sat ned efter sin hjerneblødning mod Getafe. Can you get the difference!

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum