Spørg forummets brugere

6 år 9 måneder siden #229 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Spørg forummets brugere
Det er faktisk ikke helt korrekt, alt efter forseelsens "hårdhed" så har bolden reelt set ingen betydning ift straffespark/frispark.

Hvis Barcelona spiller bolden rundt i vores felt, mens Ter Stegen samtidig slår Benzema ned i Barcelonas eget felt, så er der straffe til os.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #230 af BBB
Besvaret af BBB på emne Spørg forummets brugere

DarioGomez skrev: Det er faktisk ikke helt korrekt, alt efter forseelsens "hårdhed" så har bolden reelt set ingen betydning ift straffespark/frispark.

Hvis Barcelona spiller bolden rundt i vores felt, mens Ter Stegen samtidig slår Benzema ned i Barcelonas eget felt, så er der straffe til os.


Ja, det ville jo ikke undre nogen, hvis Benzema ikke hjælper, når vi forsvarer ;-)

Navas slog heldigvis ikke Suarez, så ikke helt sammenligneligt. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #231 af Dios
Besvaret af Dios på emne Spørg forummets brugere

BBB skrev:

DarioGomez skrev: Det er faktisk ikke helt korrekt, alt efter forseelsens "hårdhed" så har bolden reelt set ingen betydning ift straffespark/frispark.

Hvis Barcelona spiller bolden rundt i vores felt, mens Ter Stegen samtidig slår Benzema ned i Barcelonas eget felt, så er der straffe til os.


Ja, det ville jo ikke undre nogen, hvis Benzema ikke hjælper, når vi forsvarer ;-)

Navas slog heldigvis ikke Suarez, så ikke helt sammenligneligt. :-)


Situationen skal vel heller ikke sammenlignes, men forstås på den måde, at bolden netop ikke skal være indenfor spilafstand. En eftertakling er vel det tætteste man kommer på et konkret eksempel.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #232 af TEKA
Besvaret af TEKA på emne Spørg forummets brugere
Synes jeg kan læse mig frem til at 3+ og Eurosport 2 viser Reals første 2 kampe i den kommende sæson..
Er der nogen herinde der kan bekræfte hvilke danske kanaler som ellers kommer til at vise den spanske liga i år?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #233 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Spørg forummets brugere

TEKA skrev: Synes jeg kan læse mig frem til at 3+ og Eurosport 2 viser Reals første 2 kampe i den kommende sæson..
Er der nogen herinde der kan bekræfte hvilke danske kanaler som ellers kommer til at vise den spanske liga i år?


Viasat har købt rettighederne til den spanske La Liga for 2015 frem til og med 2017/18 sæsonen. De har videresolgt halvdelen af tv-rettighederne til Discovery Networks, så kampene er på TV fordelt mellem Eurosport 2 og TV3 Sport kanalerne og TV3+.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #234 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Spørg forummets brugere

Zyconith skrev:

TEKA skrev: Synes jeg kan læse mig frem til at 3+ og Eurosport 2 viser Reals første 2 kampe i den kommende sæson..
Er der nogen herinde der kan bekræfte hvilke danske kanaler som ellers kommer til at vise den spanske liga i år?


Viasat har købt rettighederne til den spanske La Liga for 2015 frem til og med 2017/18 sæsonen. De har videresolgt halvdelen af tv-rettighederne til Discovery Networks, så kampene er på TV fordelt mellem Eurosport 2 og TV3 Sport kanalerne og TV3+.


Lad os håbe de får forhandlet kontrakten hjem for de kommende år lidt tidligere end sidst? Hold op et gedemarkede altså..

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #235 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Spørg forummets brugere

Zyconith skrev: Viasat har købt rettighederne til den spanske La Liga for 2015 frem til og med 2017/18 sæsonen. De har videresolgt halvdelen af tv-rettighederne til Discovery Networks, så kampene er på TV fordelt mellem Eurosport 2 og TV3 Sport kanalerne og TV3+.


I Discovery-regi er 6'eren og Canal9 er vel ligeledes i spil (udover Eurosport 2) (og TV3+ samt TV3 Sport-kanalerne)?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #236 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Spørg forummets brugere

El_Juan skrev:

Zyconith skrev: Viasat har købt rettighederne til den spanske La Liga for 2015 frem til og med 2017/18 sæsonen. De har videresolgt halvdelen af tv-rettighederne til Discovery Networks, så kampene er på TV fordelt mellem Eurosport 2 og TV3 Sport kanalerne og TV3+.


I Discovery-regi er 6'eren og Canal9 er vel ligeledes i spil (udover Eurosport 2) (og TV3+ samt TV3 Sport-kanalerne)?


Ja, selvfølgelig. Det andet var bare et hurtigt svar kopieret fra et eller andet sted. Men det var ikke et helt fyldestgørende svar ift. spørgsmålet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #237 af BBB
Besvaret af BBB på emne Spørg forummets brugere

Dios skrev:

BBB skrev:

DarioGomez skrev: Det er faktisk ikke helt korrekt, alt efter forseelsens "hårdhed" så har bolden reelt set ingen betydning ift straffespark/frispark.

Hvis Barcelona spiller bolden rundt i vores felt, mens Ter Stegen samtidig slår Benzema ned i Barcelonas eget felt, så er der straffe til os.


Ja, det ville jo ikke undre nogen, hvis Benzema ikke hjælper, når vi forsvarer ;-)

Navas slog heldigvis ikke Suarez, så ikke helt sammenligneligt. :-)


Situationen skal vel heller ikke sammenlignes, men forstås på den måde, at bolden netop ikke skal være indenfor spilafstand. En eftertakling er vel det tætteste man kommer på et konkret eksempel.


Hvis du er alene med målmanden, og du tager et træk forbi ham, og han rammer dine ben, så er der frispark/straffe. Hvis trækket er så langt, at du reelt sparker bolden ud af banen / det ikke er muligt for dig at nå bolden, så er der intet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #238 af Dios
Besvaret af Dios på emne Spørg forummets brugere

BBB skrev:

Dios skrev:

BBB skrev:

DarioGomez skrev: Det er faktisk ikke helt korrekt, alt efter forseelsens "hårdhed" så har bolden reelt set ingen betydning ift straffespark/frispark.

Hvis Barcelona spiller bolden rundt i vores felt, mens Ter Stegen samtidig slår Benzema ned i Barcelonas eget felt, så er der straffe til os.


Ja, det ville jo ikke undre nogen, hvis Benzema ikke hjælper, når vi forsvarer ;-)

Navas slog heldigvis ikke Suarez, så ikke helt sammenligneligt. :-)


Situationen skal vel heller ikke sammenlignes, men forstås på den måde, at bolden netop ikke skal være indenfor spilafstand. En eftertakling er vel det tætteste man kommer på et konkret eksempel.


Hvis du er alene med målmanden, og du tager et træk forbi ham, og han rammer dine ben, så er der frispark/straffe. Hvis trækket er så langt, at du reelt sparker bolden ud af banen / det ikke er muligt for dig at nå bolden, så er der intet.


Problemet i den situation er, at man som angribende spiller tager faldet når man kan se bolden er udenfor rækkevidde. Mig bekendt, og her er jeg altså 99% sikker på, at der er straffe uanset om bolden er indenfor afstand eller ej. Jeg havde engang en diskussion på banen med en dommer om netop dette. Ikke, at en amatørdommer måske har det rigtige svar, selvom det efterhånden er samme standarder i professionel fodbold :D

Du må jo ikke fælde en spiller blot, fordi han ikke har kontrol over bolden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #239 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Spørg forummets brugere
BBB skrev:

Hvis trækket er så langt, at du reelt sparker bolden ud af banen / det ikke er muligt for dig at nå bolden, så er der intet.


Beklager, men hold fast hvor er det dog bare ganske enkelt forkert :-D

Kan spillerne så i princippet ikke bare gå rundt og lægge hinanden ned, hvis bare bolden ikke er i nærheden? Hvis en forseelse er blevet begået, så har boldens placering på banen absolut ingen betydning. Det ved jeg fra egen erfaring som dommer, og den er blevet drøftet med tidligere dommerkollegaer.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #240 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Spørg forummets brugere
Jeg gentager:

Boldens placering - så længe den er i spil - er ligegyldig for, om en forseelse skal dømmes eller ej.

Genlæs evt mit eksempel med Benzema længere oppe.

Mvh;

En tidligere DBU-talentdommer (der aldrig drev det særlig langt!)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved DarioGomez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum